فروشگاه قهوه مارتیر

فروشگاه اینترنتی قهوه مارتیر,اولین ارائه کننده آنلاین انواع قهوه , از جمله قهوه ترک در انواع مختلف,انواع اسپرسو,انواع قهوه فرانسه و قهوه های فوری و چای دمنوش و همچنین انواع قهوه جوش و قهوه ساز و اسپرسو ساز خانگی می باشد.

فروشگاه قهوه مارتیر

فروشگاه اینترنتی قهوه مارتیر,اولین ارائه کننده آنلاین انواع قهوه , از جمله قهوه ترک در انواع مختلف,انواع اسپرسو,انواع قهوه فرانسه و قهوه های فوری و چای دمنوش و همچنین انواع قهوه جوش و قهوه ساز و اسپرسو ساز خانگی می باشد.

فروشگاه قهوه مارتیر

فروشگاه اینترنتی مارتیر افتخار دارد که به مشتری اینترنتی و شرکت ها و موسسات و کافی شاپ های مختلف خدمت رسانی کند. فروشگاه اینترنتی مارتیر در زمینه ارائه انواع قهوه اورگانیک , قهوه تک خاستگاه و چای و دمنوش های گیاهی مختلف نیز فعالیت می کند و تمامی محصولات خود را بصورت روست (بودادگی) و آسیاب تازه و بسته بندی مخصوص و با ارسال سریع به صورت پیک موتوری مختص تهران و همچنین پست پیشتاز و ویژه برای مشتریان ساکن شهر های مختلف ایران ارائه می نماید.

بایگانی
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

آیا نمی دانید چه نوع قهوه ای نیاز دارید؟ در این متن سعی براین داشته ایم تا اطلاعات مورد نیاز در زمینه خرید قهوه را برای شما فراهم آوریم، تا بتوانید به راحتی برای خرید قهوه خود تصمیم بگیرید. البته تا فراموش نکردم این نکته را یاد آوری کنم که احتمالا یکی از ابزار های تهیه قهوه در خانه شما وجود دارد، که باید بر حسب آن ابزار قهوه خود را خریداری کنید!

در بخش زیر توضیحاتی مختصر پیرامون قهوه را آورده ایم! که اصلا قهوه چیست؟!

میوه قهوه:

میوه ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید میوه قهوه است و دانه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید هسته ی این میوه است که قهوه نامیده می شود. دانه قهوه را طی فرایندی از میوه جدا و خشک می کنند تا به شکل زیر تبدیل می شود.

قهوه نیز مانند چای و نوشیدنی های دیگر باید مراحل مختلفی را برای قابل خوردن شدن طی کند تا در نهایت به فنجان برسد. یکی از مراحلی که دانه قهوه بعد از خشک شدن می گذراند رست کردن است.

رست(Roast) چیست؟

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید دانه قهوه سبز بعد از خشک شدن در دستگاهای مخصوصی تفت یا بو داده می شود. که این عمل، رست کردن خوانده می شود. رست کردن درجات مختلفی دارد، دانه قهوه هرچه بیشتر تفت داده شود یا به اصطلاح بیشتر رست داده شود منجر به کاهش کافئین قهوه و تیره ترشدن قهوه و تلخ ترشدن آن می شود.

آسیاب کردن قهوه چیست؟

قهوه بعد از گذراندن مرحله رست، باید آسیاب شود تا برای دم کردن آماده شود. آسیاب کردن نیز دارای درجات مختلفی است که میزان آسیاب شدن، بستگی به دستگاهی دارد که بعد از آسیاب، شما با آن قهوه خود را تهیه و دم می کنید.

همچنین درجه رست کردن نیز به دستگاه مورد استفاده شما برای دم کردن وابسته است. در تصویر زیر میزان آسیاب شدن دانه های قهوه را نیز مشاهده می کنید. می توانید با درجات مختلف آسیاب کردن قهوه به طور مفصل آشنا شوید.

حالا وقت آن رسیده که با انواع قهوه ها آشنا شوید!

آشنایی با انواع قهوه:

قهوه ترک:

میزان خرد شدن در ریزترین حالت (کاملا پودری) مناسب دم کردن قهوه ترک است. قهوه ترک را با قوری قهوه جوش یا ایبریک و دستگاهای قهوه جوش دم می کنند.

قوری قهوه ترک، ایبریک یا جذوه ابزاری برای تهیه قهوه ترک است و محصول نهایی این قوری قهوه ای غلیط به همراه مقدار زیادی لرد قهوه و رنگی روشن تر از اسپرسو و کمی کف روی آن است که این روش از مرسوم ترین و ساده ترین روشهای تهیه قهوه است. برای تهیه قهوه ترک می توانید از دستگاههای دم کردن قهوه و شیر جوش نیز استفاده کنید. تهیه قهوه ترک با شیرجوش

اسپرسو:

اسپرسو در واقع به نوعی دیگر از روش های تهیه کردن قهوه می گویند که در آن قهوه تحت فشار بخار آب تهیه می شود. قوری که در تصویر می بینید مخصوص تهیه اسپرسو است که موکاپات نامیده می شود. همچنین برای تهیه این نوشیدنی می توانید از دستگاه اسپرسوساز نیز استفاده کنید.

اسپرسوی تهیه شده توسط این قوری غلیظ است و کمی کف روی آن دارد البته نه به اندازه دستگاه اسپرسوساز، موکاپات از سه بخش تشکیل شده است که بخش زیرین، مخزن آب می باشد و بخش میانی مخزن اسپرسو و مخزن بالایی که در آن اسپرسو تهیه شده قرار می گیرد.

قهوه فرانسه:

قهوه فرانسه نیز همانند دیگر نوشیدنی های پایه ی قهوه ،به نوعی از دم کردن قهوه می گویند که توسط قوری فرنچ پرس(کافی تییر- پلانچر) صورت می گیرد.

این قوری مخصوص دم کردن قهوه فرانسه می باشد. میزان خرد شدن دانه قهوه برای این قوری درشت تر از اسپرسو است. طعم نهایی قهوه با این قوری به دلیل نداشتن فیلتر کاغذی، قهوه ای غلیظ و به همراه کمی روغن قهوه می باشد.

قهوه ها در دسته بندی قهوه فوری و قهوه تازه هم جای می گیرند. در لینک زیر تفاوت قهوه های فوری با قهوه ای که در این بخش مشاهده کردید را آورده ایم.

حتما به این سوالهای زیر فکر می کنید

چه قهوه ای خوب است؟
کافئین کدام قهوه بیشتره؟
تفاوت طعم قهوه ترک اسپرسو و فرانسه چیه؟
چگونه از قهوه نگهداری کنیم؟
چه زمانی قهوه بنوشم؟

با یک فنجان قهوه می توانید نوشیدنی های متفاوت دیگری را نیز تهیه کنید، آفوگاتو، کن پانا، ماکیاتو، لاته، کاپوچینو و غیره… . این نوشیدنی ها مشتقات قهوه محسوب می شوند. می توانید با دیگر روش های تهیه قهوه و مشتقاتش در این بخش آشنا شوید.

فروشگاه قهوه مارتیر

فروش قهوه سبز، رست شده، دانه و آسیاب شده، پودر کاکائو، قهوه جوش و ......
آدرس : تهران خیابان مولوی میدان محمدیه اول خیام جنوبی پاساژ دُرّ محّمدیه واحد 32
تلفن : 02155165138
تلفن : 02155165139
فلسفی : 09120231730
غفاری : 09194499854
آدرس کانال : martiercoffee
آدرس وب سایت : www.martier.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی